Barion Pixel

Witamy w sklepie internetowym www.slodkieziemniaki.pl. Przed dokonaniem zakupów i skorzystaniem z naszych usług prosimy o uważne zapoznanie się z poniższymi warunkami i uwagami. Niniejsze warunki handlowe stanowią umowę pomiędzy Państwem jako kupującym a  DespaD s.r.o., jako sprzedającym. Korzystając ze Strony internetowej wyrażacie zgodę na poniższe warunki.

WARUNKI HANDLOWE
OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE spółki DespaD s.r.o.

Niniejsze ogólne warunki handlowe regulują stosunki prawne pomiędzy spółką DespaD s.r.o, z siedzibą pod adresem Dlhá 819/27,
SK-949 01 Nitra, NIP: 47179040, wpisaną do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Nitrze, Wydział spółek handlowych, sygnatura akt 34369/N jako sprzedającym i zamawiajacymi – konsumentami końcowymi jako kupującymi, powstające przy zakupie towarów za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego przez sprzedającego na stronie internetowej slodkieziemniaki.pl (dalej w teksie:„OWH”).

  1. STRONY UMOWY ORAZ ORGAN NADZORUJĄCY OFERTĘ I SPRZEDAŻ PRODUKTÓW I ŚWIADCZENIE USŁUG

Sprzedający: firma: DespaD s.r.o. z siedzibą: Dlhá 819/27, 949 01 Nitra, Numer identyfikacyjny: 47179040, NIP: 2023787370, NIP VAT: SK2023787370, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Nitrze, Wydział spółek handlowych sygnatura akt 34369/N, numer telefonu: 664 354 003, e-mail kontaktowy: info@slodkieziemniaki.pl (zwany dalej „Sprzedającym”).

Adres Sprzedającego, pod którym Kupujący może złożyć reklamację towaru lub usługi, złożyć skargę lub wniosek: DespaD s.r.o, Dlhá 819/27, SK-949 01 Nitra, e-mail: info@slodkieziemniaki.pl.

Sprzedający to osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy kupna działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub wykonywania zawodu.

Kupujący – konsument: osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy kupna nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub wykonywania zawodu, wysyłająca za pośrednictwem e-sklepu  wiążące elektroniczne zamówienie towaru na podstawie własnej autoryzacji (zwana dalej również „kupujący“).

Sprzedający ma prawo odmówić dostarczenia osobom poniżej 18 roku życia towaru, którego sprzedaż jest zabroniona osobom fizycznym poniżej 18 roku życia.

Organ nadzorujący ofertę i sprzedaż produktów oraz świadczenie usług: pytania, uwagi i wnioski o przeprowadzenie kontroli można kierować do odpowiedniego inspektoratu Słowackiej Inspekcji Handlowej (Slovenska obchodna inšpekcie  – SOI), który jest organem nadzorującym oferowanie i sprzedaż produktów oraz świadczenie usług. Pytania, uwagi i wnioski dotyczące kontroli można kierować także do Państwowej Administracji Weterynarii i Żywności Republiki Słowackiej jako organu nadzorującego oferowanie i sprzedaż żywności oraz do Urzędu Zdrowia Publicznego Republiki Słowackiej jako organu nadzorującego ofertowanie i sprzedaż produktów kosmetycznych.

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
[Inspektorat SOI województwa Nitra ]
Staničná 9, PO BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru

[Departament Nadzoru]

Telefon 037/772 02 16
Faks 037/772 00 24

strona internetowa: www.soi.sk

Regionálny úrad verejného zdravotníctva Nitra

[Regionalny Urząd Zdrowia Publicznego Nitra]
Štefánikova 58, 949 01 Nitra
tel.: 037/6524 501, 6560411
e-mail: nr.sekretariat@uvzsr.sk

strona internetowa: www.ruvznr.sk

Regionálna veterinárna a potravinová správa Nitra
[Regionalny Urząd ds. Weterynarii i Żywności Nitra]
Akademická 1, 949 01 Nitra
tel. +421 37 6536202
e-mail: podatelna.NR@svps.sk

strona internetowa:  www.svps.sk

  1. UMOWA ZAKUPU, CENA ZAKUPU I TOWARY

Umowa kupna jest umową pomiędzy sprzedającym i kupującym uzgodnioną i zawartą na odległość (wyłącznie za pomocą środków komunikacji na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności sprzedającego i kupującego) w sklepie internetowym sprzedającego. Przedmiotem umowy kupna jest zobowiązanie sprzedającego do dostarczenia zamówionego towaru kupującemu i przeniesienia na kupującego prawa własności towaru oraz zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny kupna za zamówiony towar (dalej „umowa kupna”).

Umowę kupna uważa się za zawartą w momencie przesłania przez sprzedającego na adres e-mail kupującego potwierdzenia otrzymania wiążącego elektronicznego zamówienia towaru. Umowa kupna wygasa z chwilą odbioru towaru lub odstąpienia kupującego lub sprzedającego od umowy kupna.

Towar oznacza wszystkie produkty oferowane w sklepie internetowym sprzedającego i wymienione w aktualnej i obowiązującej liście wraz z podanymi cenami.

Kupujący przyjmuje również do wiadomości, że dostępność towarów prezentowanych w e-sklepie jest związana z stanem magazynowym sprzedającego, w związku z czym sprzedający nie gwarantuje dostępności towarów. W przypadku, gdy towar prezentowany w e-sklepie nie będzie dostępny, sprzedający zadba, by taki towar był również niedostępny w ofercie e-sklepu lub by niedostępnego towaru nie dało się włożyć do „koszyka”.

Cena zakupu
Sprzedający jest zobowiązany do wyraźnego, jednoznacznego i zrozumiałego podania informacji o głównych cechach wybranego towaru, łącznej cenie towaru wraz z podatkiem od towarów i usług lub, jeśli ceny nie można ukreślić z góry, sposobie w jaki cena jest obliczana, a także kosztach transportu, dostawy, wysyłki oraz innych kosztach i opłat, a informacje te  muszą być dostępne dla kupującego przed wysłaniem przez kupującego wiążącego zamówienia elektronicznego. Jeżeli tychże kosztów i opłat nie można z góry ustalić, sprzedający jest zobowiązany do poinformowania kupującego, że takie koszty lub opłaty mogą zostać wliczone w cenę całkowitą.

Sprzedający ma obowiązek umożliwić kupującemu wyraźne potwierdzenie faktu poinformowania o obowiązku zapłaty ceny zakupu w przypadku wygenerowania zamówienia elektronicznego. Przed wysłaniem zamówienia elektronicznego konieczne jest naciśnięcie przez kupującego przycisku oznaczonego jako „Potwierdzam zamówienie” lub przycisku oznaczonego podobnym znaczeniem wyrażającym ten fakt.

  1. ZAMÓWIENIE ELEKTRONICZNE

Utworzenie i wysłanie zamówienia
Wiążące elektroniczne zamówienie towaru oznacza elektroniczny formularz przesłany przez kupującego, przetworzony przez system e-sklepu, zawierający wymagane w formularzu elektronicznym poprawne, zgodne z prawdą i kompletne informacje. Sprzedający zastrzega sobie prawo do realizacji zamówień zgodnie z kolejnością ich spływania.

W celu skutecznego złożenia zamówienia elektronicznego nie jest wymagana rejestracja i założenie konta klienta na stronie e-sklepu.

Kupujący składa zamówienie wybierając towar, który chce kupić, określając jego ilość i rodzaj przy podanej cenie, klikając odpowiedni przycisk „Dodaj do koszyka”, a następnie przycisk „Do kasy” i jednocześnie wypełniając formularz elektronicznego zamówienia, akceptując regulamin i klikając przycisk „potwierdź” zamówienie”.

Podstawowymi elementami zamówienia elektronicznego są:

  • dane identyfikujące kupującego –imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail),
  • oświadczenie kupującego o ukończeniu 18 lat, jeśli zamówienie obejmuje również napoje alkoholowe,
  • określenie towarów, ich ilość.
  • adres miejsca dostawy towaru (w przypadku nie podania tej informacji uważa się, że towar należy dostarczyć na adres zamieszkania kupującego (przy założeniu, że ten adres zamieszkania lub siedziby lub miejsca prowadzenia działalności jest jednym z miejsc dostawy, do których sprzedający dostarcza towary);
  • imię i nazwisko osoby upoważnionej do odbioru dostarczonego towaru (w przypadku nie podania tej informacji uważa się, że do odbioru dostarczonego towaru jest uprawniony wyłącznie kupujący).

Sprzedający nie jest zobowiązany do potwierdzenia otrzymania niekompletnego zamówienia. Z chwilą  dostarczenia danych precyzujących lub uzupełniających zamówienie elektroniczne  uważa się zamówienie za kompletne.

Potwierdzenie zamówienia
Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, najpóźniej do 30 minut po przyjęciu zamówienia elektronicznego potwierdzić kupującemu (na adres e-mail kupującego podany w zamówieniu elektronicznym) otrzymanie zamówienia elektronicznego. Wskutek potwierdzenia zamówienia elektronicznego (zawierającego dane sprzedającego i kupującego, specyfikację towaru, ostateczną cenę towaru, miejsce i czas dostawy towaru) zostaje zawarta umowa kupna pomiędzy sprzedającym i kupującym.

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbieżności dotyczących potwierdzenia przez sprzedającego zamówienia elektronicznego, kupujący ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie sprzedającego telefonicznie lub za pośrednictwem e-maila wysłanego na adres poczty elektronicznej info@slodkieziemniaki.pl.

Błędne dane w zamówieniu
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie oraz za szkody spowodowane tym, że kupujący nie podał wszystkich wymaganych danych podczas wypełniania formularza zamówienia lub wypełnił formularz rejestracyjny niewłaściwie, błędnie, niezgodnie z prawdą.

  1. ANULOWANIE ZAMÓWIENIA

Kupujący ma prawo do anulowania/wycofania zamówienia elektronicznego bez podania przyczyny w dowolnym momencie przed jego potwierdzeniem przez sprzedającego e-mailem na adres: info@slodkieziemniaki.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 664 354 003.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia elektronicznego lub jego części w następujących przypadkach:

  • zamówienie nie mogło zostać potwierdzone z powodu błędnie podanych danych kontaktowych, braku kontaktu z kupującym, braku niezbędnej współpracy kupującego w związku z potrzebą uzupełnienia w zamówieniu niezbędnych danych
  • towary nie są już produkowane lub dostarczane lub cena u dostawcy towarów uległa znacznej zmianie. W przypadku, gdy kupujący nie zaakceptuje propozycji sprzedającego, a już zapłacił część lub całość ceny zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na jego konto bankowe w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty anulowania zamówienia przez sprzedającego.
  1. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA

Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny:

  • w terminie 14 dni od daty odbioru towaru ( z wyjątkiem towarów, których jakość ulega szybkiemu obniżeniu lub szybko psujących się, tj. żywności, owoców, warzyw itp. ) 
  • w dowolnym momencie przed rozpoczęciem biegu terminu na odstąpienie od umowy (tj. w dowolnym momencie od zawarcia umowy kupna do odbioru towaru)

Uważa się, że termin odstąpienia od umowy został dotrzymany, jeśli powiadomienie o odstąpieniu zostało wysłane do sprzedającego najpóźniej w ostatnim dniu, w którym upływa termin.

Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy kupna poprzez skierowanie do sprzedajacego pisemnego oświadczenia na adres pocztowy: DespaD s.r.o., Dlhá 819/27, SK-949 01 Nitra lub na adres mailowy info@slodkieziemniaki.pl. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się  tutaj.

Sprzedający ma obowiązek przekazać kupującemu potwierdzenie doręczenia odstąpienia przez kupującego od umowy kupna na adres e-mail kupującego natychmiast po otrzymaniu odstąpienia od umowy.

Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy kupna w odniesieniu do:

  • towarów, których jakość ulega szybkiemu obniżeniu lub szybko psujących się, tj. żywność, owoce, warzywa itp. )
  • czasopism,
  • towarów, które ze względu na swoją specyfikę mogą zostać po dostarczeniu nierozłącznie zmieszane z innymi towarami, np. nieopakowane warzywa, owoce itp.;
  • towaru w zamkniętym opakowaniu ochronnym, który nie nadaje się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych, a którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostawie, np. otwarte konserwy, zgrzewki, butelki lub towary, których opakowanie zostało naruszone itp.)
  • w innych przypadkach, określonych w postanowieniach § 7 ust. 6 litera a) do l) ustawy nr 102/2014 Z.z. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość.

Pouczenie o realizacji przez kupującego prawa do odstąpienia od umowy

  • odstąpienie od umowy kupna musi zawierać dane kupującego i sprzedającego, numer i datę zamówienia, dokładną specyfikację towaru, sposób w jaki sprzedający ma zwrócić przyjętą należność finansową oraz numer konta. W przypadku, gdy kupujący nie wypełni tego obowiązku, odstąpienie od umowy kupna jest nieważne, a sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu ceny zakupu, a sprzedającemu przysługuje prawo do zwrotu kosztów związanych z odesłaniem towaru do kupującego. Przykładowy formularz odstąpienia od umowy znajduje się tutaj,
  • odstąpienie od umowy kupna należy dostarczyć sprzedającemu pocztą na adres:
    DespaD, s.r.o., Dlhá 819/27, 949 01 Nitra lub jako załącznik do wiadomości e-mail na adres: info@slodkieziemniaki.pl
  • kupujący ma obowiązek odesłać (nienaruszony) towar z powrotem na adres:
    DespaD s.r.o, Dlhá 819/27, 949 01 Nitra lub przekazać go sprzedającemu lub osobie upoważnionej przez sprzedającego do odebrania towaru w terminie nie dłuższym nż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedający zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem upoważnionej przez niego osoby. Termin, o którym mowa w zdaniu powyżej, uważa się za dotrzymany, jeśli towar został oddany do wysyłki najpóźniej w ostatnim dniu terminu. Kupujący ma obowiązek uzgodnić wcześniej ze sprzedającym sposób zwrotu towaru, przesyłając sprzedającemu wiadomość e-mail na adres e-mail: info@slodkieziemniaki.pl w ciągu 7 dni roboczych od dnia odstąpienia od Umowy.

Odstąpienie kupującego od umowy kupna powoduje anulowanie umowy kupna. Sprzedający ma obowiązek bezzwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupna zwrócić kupującemu cenę zakupu, zapłaconą za towar oraz  wszystkie płatności jakie sprzedający przyjął od kupującego na podstawie umowy kupna lub w związku z nią, włącznie z kosztami transportu, dostawy i wysyłki oraz inne koszty i opłaty, w taki sam sposób, jaki Konsument stosował dokonując wpłaty lub przelewu na konto kupującego.

W przypadku odstąpienia od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu płatności, o których mowa w poprzednim akapicie, zanim towar zostanie dostarczony sprzedającemu lub do czasu, gdy kupujący udowodni sprzedającemu odesłania towaru zpowrotem do sprzedającego, chyba że sprzedający zaproponuje, że odbierze towar osobiście.

Przy odstąpieniu od umowy kupna konsument ponosi koszty zwrotu towaru do sprzedającego lub osoby przez niego upoważnionej do odbioru towaru, w tym koszty zwrotu towaru, który ze względu na swoją specyfikę nie może zostać odesłany pocztą. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru tylko wtedy, gdy towar w pełni spełniał wymagania jakościowe i nie był wadliwy.

Odstąpienie Sprzedającego od umowy
Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy w przypadku gdy doszło do istotnych zmian, uniemożliwiających realizację zobowiązań sprzedającego z tytułu umowy lub z powodu działania siły wyższej, lub jeśli nawet przy dołożeniu wszelkich starań jakich można od niego realnie oczekiwać nie jest w stanie dostarczyć kupującemu towaru w terminie określonym w niniejszych OWH. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie poinformować kupującego o tym fakcie i zwrócić mu zapłaconą już cenę za uzgodniony w umowie towar w terminie 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy w taki sam sposób, w  jaki została zrealizowana zapłata ceny zakupu.

  1. WARUNKI CENOWE

Cena zakupu towarów oferowanych przez sprzedającego za pośrednictwem e-sklepu jest zawsze podana przy każdym wybranym towarze. Cena zakupu jest zawsze podana z podatkiem od wartości dodanej (VAT) w odpowiedniej wysokości, chyba że zaznaczono inaczej. Wraz z potwierdzeniem zamówienia zostanie kupującemu wysłana również faktura ceną zakupu, z wliczonym podatkiem VAT (nie dotyczy sadzonek) na adres e-mail podany w zamówieniu elektronicznym. Ostateczna cena zakupu jest podana na fakturze końcowej i paragonie, dostarczanym kupującemu przy dostawie towaru. Ostateczna cena zakupu może różnić się od wstępnej ceny zakupu tylko w przypadku towarów sprzedawanych na wagę.

Cena za towar sprzedawany na wagę (warzywa, owoce itp.)

Cena towaru w opakowaniach zwrotnych obejmuje cenę opakowania zwrotnego, w przypadku zamówienia towaru zapakowanego w ten sposób.

W przypadku towarów sprzedawanych na wagę, których masa rzeczywista jest przed dostawą ważona, co ma miejsce, np. w przypadku warzyw, owoców, mięsa itp., naliczana cena wyliczana jest na podstawie rzeczywistej  masy, w momencie ważenia towaru, tj. dopiero po potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego.

W przypadku zamówienia towaru na wagę sprzedający ma prawo dostarczyć towar, którego waga odbiega od wagi określonej w potwierdzonym zamówieniu z różnicą do ± 10% w zależności od rodzaju i specyfiki ważonego towaru. Odchylenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim odnosi się do każdego rodzaju ważonego towaru z osobna,  a odchylenia w wadze poszczególnych towarów się nie sumują. W przypadku odchylenia w wadze zostanie odpowiednio podwyższona cena zamówionego towaru, co zostanie uwzględnione w fakturze końcowej przedłożonej wraz z paragonem w momencie dostarczenia towaru  kupującemu.

Przy towarach sprzedawanych na wagę (owoce, warzywa, mięso itp.) jest w zamówieniach składanych przez e-sklep podawana cena za1 sztukę (tj.w przypadku sadzonek (roślin), kołków, chipsów z batatów ), cena za 1 metr (agrowłóknina) i cena za 1 kg w przypadku warzyw /bulwy  batatów. Sprzedający poda na fakturze końcowej rzeczywistą cenę towaru na wagę, zgodnie z jego rzeczywistą wagą.

Jeżeli przy dostawie towaru różnica w masie towarów przekroczy  + – 10%, z jednoczenym odpowiednim wzrostem ceny w fakturze końcowej, kupujący ma prawo do odmowy przyjęcia takich towarów, co w rozumieniu niniejszych OWH uważa się za odstąpienie od umowy, w całej jej rozciągłości lub tylko w części. O fakcie tym sporządza się protokół z dostawcą przy dostawie towaru. Zapłacona już cena zakupu lub jej część zostanie zwrócona kupującemu w ciągu 14 dni od dnia odmowy odbioru.

Obniżenie/podwyższenie ceny towaru
Sprzedający zastrzega sobie prawo do jednostronnej korekty (podwyższenia/obniżenia) cen towarów podanych w e-sklepie z tym, że nowe ceny towarów obowiązują od dnia ich ogłoszenia. Dla kupującego ceną decydująca jest zawsze cena towaru podana przy towarze w momencie wysłania zamówienia elektronicznego do sprzedającego, którą sprzedający następnie potwierdza po otrzymaniu zamówienia kupującego, chyba że niniejsze OWH stanowią inaczej.

Jakiekolwiek podwyższenie lub obniżenie ceny towaru przez sprzedającego w czasie od wysłania zamówienia przez kupującego do dostarczenia zamówionego towaru lub w trakcie przeprowadzania postępowania reklamacji lub innego postępowania w związku ze zwrotem lub wymianą towaru nie ma wpływu na cenę już zamówionych towarów. Kupujący ma świadomość, że w przypadku obniżenia ceny towaru w czasie od momentu wysłania zamówienia do zakończenia ewentualnej reklamacji lub innego postępowania w związku ze zwrotem lub wymianą towaru, nie ma prawa do żądania zwrotu części ceny zakupu towaru w wysokości różnicy pomiędzy ceną towaru w momencie wysyłania zamówienia do sprzedającego a ceną zapłaconą. W przypadku jednostronnego zwiększenia ceny towaru przez sprzedającego po wysłaniu zamówienia przez kupującego sprzedającemu nie przysługuje prawo do dopłaty różnicy pieniężnej między ceną towaru obowiązującą w chwili wysyłania zamówienia do Sprzedającego, a ceną towaru po wysłaniu zamówienia przez kupującego do sprzedającego.

W przypadku, gdy cena produktu podana na stronie e-sklepu jest ewidentnie nieprawidłowa, np. w przypadku towaru na bieżąco dostępnego i powszechnie znanego, a jego cena odbiega od ceny zwyczajowej lub z powodu błędu systemu pojawia się przy towarze cena „0 EUR” lub podobna, znikoma cena w stosunku do konkretnego towaru, sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia towaru po błędnej cenie, ale może zaoferować kupującemu dostawę towaru po właściwej cenie. Jeśli kupujący nie zgadza się w takim przypadku na właściwą cenę towaru, może z tego powodu pisemnie odstąpić od umowy kupna.

  1. WARUNKI PŁATNOŚCI

Ceny towarów są podane wraz z podatkiem VAT (z wyjątkiem sadzonek). W przypadku zamówienia zamawiający ma do wyboru szeroki wachlarz możliwości dokonania płatności. Najszybszą formą płatności są bramki płatnicze wybranych banków oraz systemy/usługi płatnicze Barion.

Płatności kartą online realizowane są za pośrednictwem systemu Barion. Informacje o karcie kredytowej nie dotrą do Sprzedającego. Usługodawca, Barion Payment Zrt jest instytucją pod nadzorem Narodowego Banku Węgier, a numer jego zezwolenia to H-EN-I-1064/2013.

Kolejną możliwością jest płatność wymaganej kwoty przelewem bankowym lub bezpośrednia wpłata w banku Fio na konto bankowe wskazane w zamówieniu.

Jeżeli wybrano formę płatności za pobraniem, cena podana w zamówieniu będzie musiała zostać zapłacona doręczycielowi przy odbiorze towaru.

  1. WARUNKI DOSTAWY

Zamówione towary będą wysyłane na miejsce dostawy wskazane w zamówieniu po potwierdzeniu przez sprzedającego otrzymania zamówienia, przy zaożeniu, że jest to miejsce dostawy zgodnie z niniejszymi OWH.

Miejsce dostawy
Sprzedający dostarcza zamówione towary tylko do miejsc wymienionych na liście miejsc dostępnych do dostawy. Kupujący może wybrać miejsce dostawy w Republice Słowackiej i w Polsce. Uważa się, że towar został dostarczony gdy zostanie on dostarczony do pierwszych zamykanych drzwi budynku mieszkalnego lub innej przestrzeni, do których Kupujący ma obowiązek podejść w celu odebrania towaru.

Czas dostawy
Czas dostawy towaru do nabywcy zależy od momentu wysłania zamówienia przez kupującego i wybranego miejsca dostawy. Sprzedający dostarcza towar od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00.do 20:00. (jeśli niniejsze OWH nie stanowią inaczej), z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy, ustanowionych ogólnie obowiązującymi przepisami, jeżeli dzień dostawy wypada w któryś z tych dni. W takim przypadku towar zostanie dostarczony w najbliższy dzień (dzień roboczy lub sobotę).

Sprzedający zastrzega sobie prawo do określenia dni, w które nie będzie dostarczać towaru.

Poinformuje kupujących o tym fakcie na stronie e-sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem.

Dostawa towarów
Dostawa towarów jest realizowana przez jego dostarczenie kupującemu. W przypadku, gdy sprzedający lub przewoźnik dostarcza towar kupującemu na miejsce określone w umowie zakupu, kupujący ma obowiązek odebrać towar osobiście lub zapewnić, by towar został odebrany przez wskazaną przez niego upoważnioną osobę. Czas dostawy zależy od stanu magazynowego. Średni czas dostawy wynosi 1-3 dni roboczych.

Dostawa towaru osobie, która nie ukończyła 18 roku życia
Sprzedający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia wieku osoby odbierającej towar w miejscu dostawy. Jeżeli osoba nie ukończyła18 lat a towaru nie może odebrać inna osoba, sprzedający odmówi wydania towaru takiej osobie, szczególnie jeśli ma do czynienia z dostawą towaru, którego sprzedaż jest zabroniona osobom poniżej 18 roku życia.

Towar niedostępny/wyprzedany
W przypadku towaru oznaczonego jako „NIEDOSTĘPNY/WYPRZEDANY”, którego aktualnie nie ma na stanie, sprzedający ma obowiazek poinformować kupującego drogą

mailową lub w innej formie o dostępności towaru oraz terminach dostawy w terminie 3 dni roboczych od dnia skierowania zapytania przez kupującego lub jego wniosku o udzielenie wspomnianej informacji czy też zapytania, z którego wynika ewidentne zainteresowanie kupującego przedmiotowym towarem. Terminy dostaw towarów oznaczonych jako „NIEDOSTĘPNE/WYPRZEDANE” są terminami dostaw zależnymi od możliwości dostawczych dostawcy Sprzedającego. W odniesieniu do towarów oznaczonych jako „NIEDOSTĘPNY/WYPRZEDANY” sprzedający nie gwarantuje ich dostępności.

Bezpodstawna odmowa odbioru towaru
Jeśli kupujący dwukrotnie, bezpodstawnie odmówi w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego odebrania od sprzedającego lub przewoźnika zamówionego przez siebie towaru lub w jakikolwiek inny sposób udaremni dostawę towaru, sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia kupującego w miesiącu następującym po miesiącu, w którym doszło do bezpodstawnwgo odmówienia odbioru towaru przez kupującego, co nie wpływa na prawo sprzedającego do żądania od kupującego wyrównania szkody.

Obowiązek sprawdzenia przesyłki przez kupującego

  • kupujący ma obowiązek sprawdzić przy odbiorze towaru od firmy spedycyjnej, w obecności kuriera, czy ilość dostarczonych paczek jest zgodna z ilością wskazaną na etykiecie adresowej, znajdującej się na paczce oraz w liście przewozowym okazanym przez kuriera, a także brak uszkodzeń wszystkich paczek przesyłki. Kupujący potwierdza swoim podpisem na liście przewozowym prawidłową ilość odebranych paczek oraz ich nienaruszone opakowanie. Jeśli przesyłka (lub jej opakowanie) jest w widoczny sposób naruszona, uszkodzona lub zniszczona lub nie zgadza się ilość odebranego towaru, kupujący ma obowiązek niezwłocznie skontaktować się z sprzedającym, nie odbierając przesyłki i spisać z firmą spedycyjną Protokół uszkodzenia przesyłki. Wszelkie późniejsze reklamacje ilości i uszkodzeń fizycznych towaru podczas transportu nie będą przez sprzedającego akceptowane
  • reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych towaru dostarczonego w nieuszkodzonych opakowaniach, które nie były oczywiste przy odbiorze przesyłki, kupujący ma obowiązek zgłosić pocztą elektroniczną na adres info@slodkieziemniaki.pl do 24 godzin od odbioru towaru. Późniejsze reklamacje tego typu nie mogą zostać uznane.

Jeśli kupujący nie wypełni spoczywających na nim obowiązków wymienionych w tym punkcie, wszelkie późniejsze reklamacje odnośnie ilości i uszkodzeń fizycznych towarów, nie mogą zostać przyjęte.

Prawo własność towaru
Prawo własności towaru przechodzi na kupującego przez przejęcie towaru pod warunkiem wstrzymującym jakim jest dokonanie zapłaty ceny zakupu w pełnej wysokości. Do czasu przeniesienia praw własności ze sprzedającego na kupującego, który jest posiadaczem produktów, na kupującym spoczywają wszystkie obowiązki przechowującego rzeczy i ma on obowiązek bezpiecznie przechowywać produkty na własny koszt oraz oznakować je w sposób umożliwiający ich identyfikację jako towaru sprzedającego w każdych okolicznościach.

Ryzyko zaistnienia szkody na towarze
Ryzyko powstania szkody na towarze przechodzi na kupującego z chwilą, gdy kupujący lub jego pełnomocnik przejmuje towar lub nie dokona tego w porę, wówczas w momencie  gdy sprzedający umożliwi mu dysponowanie towarem, a Kupujący towaru nie odbierze.

  1. GWARANCJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY, REKLAMACJE

Kupującemu przysługuje prawo do reklamacji towaru wykazującego wady zawinione przez producenta, dostawcę lub sprzedającego, który jest objęty gwarancją i został zakupiony od sprzedającego. Kupujący powinien złożyć reklamację u sprzedającego w okresie obowiązywania gwarancji, w przeciwnym razie prawo kupującego do reklamaci wadliwości towaru wygasa. Kupujący ma obowiązek sprawdzić towar przy jego odbiorze. Jeśli tego nie uczyni, może dochodzić roszczeń z tytułu stwierdzonych wad podczas jego oględzin wyłącznie gdy udowodni, że towar miał te wady już w momencie odbioru towaru.

Kupujący nie ma  prawa do realizacji gwarancji z tytułu wad o których został przez sprzedającego poinformowany w momencie zawierania umowy lub o których, biorąc pod uwagę okoliczności zawarcia umowy kupna, musiał wiedzieć.

Prawo do reklamacji w związku z odpowiedzialnością sprzedajacego za wady towaru  kupujacy może zrealizować pod adresem DespaD, s.r.o., Dlhá 819/27, SK-949 01 Nitra, lub pod adresem e-mail: info@slodkieziemniaki.pl, chyba że Kupujący i Sprzedający uzgodnią inaczej.

Okres obowiązywania gwarancji

  • jeżeli towar ma na opakowaniu oznaczoną datę ważności lub datę minimalnej trwałości, to prawa z tytułu odpowiedzialności za wady na tych rzeczach kupujący musi zrealizować bezzwłocznie, najpóźniej do upływu tego terminu ważności lub daty minimalnej trwałości,
  • w przypadku rzeczy łatwo psujących się prawo z tytułu odpowiedzialności za wady należy zrealizować najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu towaru przez kupującego, pod rygorem wygaśnięcia uprawnień.
  • dla pozostałych towarów okres gwarancji wynosi 24 miesiące, licząc od dnia otrzymania towaru przez kupującego.

Data minimalnej trwałości

  • Oznaczenie daty minimalnej trwałości nie jest wymagane dla: − świeżych owoców i warzyw, w tym ziemniaków, które nie są obrane, pokrojone ani podobnie przygotowane (Rozporządzenia (WE)  nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady  z dnia 28 stycznia 2002 roku ustanawiające  ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego)

Słodkie ziemniaki/bulwy: nie należy ich przechowywać w chłodni. Optymalna temperatura przechowywania to od 13° do 15°C (w suchym i ciemnym miejscu). Przy takich warunkach można założyć, że okres przydatności do spożycia wynosi 2-4 miesięcy. Chipsy ze słodkich ziemniaków: minimalny okres przydatności do spożycia jest podany w górnej części opakowania.

Jeżeli towar wykazuje wady, kupujący ma prawo wnieść reklamację do sprzedającego, dostarczając sprzedającemu mailowo pisemną reklamację na adres e-mail: info@slodkieziemniaki.pl. Sposób zwrotu towaru w przypadku produktów szybko psujących się Kupujący uzgodni  z sprzedającym telefonicznie pod numerem: 664 354 003 lub mailowo pod adresem: info@slodkieziemniaki.pl.

Kupujący ma obowiązek wnieść reklamację w formie pisemnej, podając:

  • dane identyfikacyjne sprzedającego i kupującego
  • datę i numer zamówienia
  • specyfikację towaru
  • rodzaj i zakres wad towaru
  • oczekiwany sposób realizacji reklamacji (wymiana rzeczy, odstąpienie od umowy, obniżka ceny zakupu, usunięcie wad towaru)

Prawa kupującego z tytułu wad towaru/sposób realizacji reklamacji (§ 622 i 623 Kodeksu Cywilnego):

W przypadku wad możliwych do usunięcia:

  • Kupujący ma prawo żądać bezpłatnego, należytego i terminowego usunięcia wady lub wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie usunąć wadę lub wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad. Sprzedający ma zawsze prawo, według własnego uznania, do wymiany wadliwej rzeczy na wolną od wad, jeśli nie spowoduje to poważnych trudności dla kupującego,
  • w przypadku wad, które można usunąć, jednakże kupujący nie jest w stanie właściwie rzeczy używać z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad, kupujący ma prawo do wymiany rzeczy lub do odstąpienia od umowy i zwrotu ceny zakupu

W przypadku wady nieusuwalnej, uniemożliwiającej prawidłowe używanie rzeczy w sposób, który byłby możliwy w przypadku rzeczy bez wad:

  • kupujący ma prawo do wymiany rzeczy
  • kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu ceny zakupu

Wady żywności, w tym owoców i warzyw, są zawsze uważane za nieusuwalne.

W przypadku innych nieusuwalnych wad:

  • kupujący ma prawo do stosownej obniżki ceny zakupu.

Prawo do realizacji gwarancji wygasa:

  • po upływie okresu gwarancji na towar,
  • wskutek uszkodzeń mechanicznych towaru spowodowanych przez kupującego, lub
  • wskutek użytkowania lub przechowywania produktu w nieodpowiednich warunkach
  • niezgłoszenia widocznych wad przy odbiorze towaru,
  • używania towaru w nieodpowiednich warunkach;
  • wskutek, chemicznego i mechanicznego oddziaływania środowiska naturalnego oraz wilgoci,
  • nieprzedłożenia dowodu zapłaty, dowodu dostawy lub karty gwarancyjnej, akcesoriów lub dokumentacji towaru, jeżeli zostały one dostarczone kupującemu wraz z towarem,
  • niewłaściwego użytkowania, obsługi, serwisowania lub niedbania o towar, uszkodzenia towarów spowodowane uderzeniami i gniciem
  • uszkodzenia towaru wskutek nieprzewidzianych i niedwracalnych wydarzeń
  • uszkodzenia towaru w wyniku nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji, ogólnymi zasadami, normami technicznymi lub przepisami bezpieczeństwa obowiązującymi w Republice Słowackiej,
  • ingerencji w towar osoby nieuprawnionej,
  • nieprofesjonalnej interwencji, uszkodzenia podczas transportu, uszkodzenia przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną lub inną siłę wyższą.

Gwarancja nie obejmuje wad, które istniały w towarze w chwili sprzedaży, a o których kupujący nie powiadomił sprzedającego lub przewoźnika przy odbiorze towaru.

Przechowywanie/magazynowanie towaru
Kupujący ma obowiązek przechowywać zakupiony towar zgodnie z instrukcją producenta, podaną na opakowaniu lub przedstawioną w opisie towaru lub w sposób zwyczajowo odpowiedni dla danego rodzaju towaru. Reklamacje nie zostaną uwzględnione jeśli Kupujący ewidentnie nie zastosował się do instrukcji producenta lub wada została spowodowana niewłaściwą obsługą i przechowywaniem/magazynowaniem. 

Reklamacje dotyczące towaru nie mają skutku wstrzymującego zapadalności terminu płatności ceny zakupu

Postępowanie reklamacyjne

Postępowanie reklamacyjne obejmjące towary, których dostarczenie sprzedającemu jest realne rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są wszystkie następujące warunki:

  • złożenie reklamacji u sprzedającego
  • dostarczenie reklamowanego towaru do sprzedającego

Postępowanie reklamacyjne odnośnie towaru, którego dostarczenie do sprzedającego nie jest realne i który jest zabudowany na stałe rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są wszystkie poniższe warunki:

  • złożenie reklamacji u sprzedającego, dokonanie oględzin reklamowanego towaru przez osobę trzecią, wskazaną przez sprzedającego, która wystawi kupującemu pisemne potwierdzenie oględzin.

Sprzedający wystawi kupującemu w dniu przyjęcia reklamacji pokwitowanie przyjęcia reklamacji towaru w odpowiedniej, wybranej przez sprzedającego formie, np. w formie wiadomości e-mail lub w formie pisemnej, w którym ma obowiązek dokładnie przedstawić wady towaru.

Sprzedający rozpatrzy reklamację towaru niezwłocznie, a w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni roboczych od rozpoczęcia procedury reklamacyjnej. Do tego okresu nie wlicza się czasu potrzebnego na fachową ocenę wady. Rozpatrzenie reklamacji nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia wszczęcia postępowania reklamacyjnego. Jeżeli postępowanie reklamacyjne trwa dłużej niż 30 dni, kupującemu przysługują takie same prawa jak w przypadku nieodwracalnej awarii (kupujący może skorzystać z prawa do wymiany towaru lub prawa do odstąpienia od umowy i zwrotu ceny zakupu).

Sprzedający poinformuje o wyniku rozpatrzenia reklamacji w formie pisemnej (e-mailem, pocztą). Wszystkie naprawy gwarancyjne zagwarantowane prawem są bezpłatne.

W przypadku, gdy sprzedający lub osoba trzecia serwisująca towar uzna, że ​​reklamacja jest niuzasdniona, sprzedający prześle towar na własny koszt do oceny do rzeczoznawcy, osoby uprawnionej, notyfikowanej lub akredytowanej.

  1. PROCEDURA ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

Kupujący ma prawo przesłać wszelkie skargi lub wnioski dotyczące przedmiotu działalności sprzedającego na adres e-mail: info@slodkieziemniaki.pl. Sprzedający ma obowiązek ustosunkować się do skargi lub wniosku nie później niż 7 dni roboczych od daty doręczenia skargi lub wniosku.

  1. ALTERNATYWNE ROZSTRZYGANIE SPORÓW

Kupujący ma prawo wnieść do sprzedającego wniosek o zadośćuczynienie (e-mailem na adres info@slodkieziemniaki.pl), jeśli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedający zrealizował jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedający naruszył jego prawa. Jeżeli sprzedający odpowie na to żądanie negatywnie lub nie odpowie w ciągu 30 dni od jego wysłania, kupujący (konsument) ma wówczas prawo złożyć propozycję alternatywnego rozstrzygnięcia sporu przez do podmiot umocowany do alternatywnego rozstrzygania sporów (zwany dalej „podmiotem ARS”), zgodnie z ustawą nr. 391/2015 Zbiór ustaw ( w dalszym tekście: Zu)  o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniach niektórych ustaw (w dalszym tekście „ustawa nr 391/2015 Zu”).

Podmiotami ARS są organy i uprawnione osoby prawne, zgodnie z §3 ustawy nr 391/2015 Z.u., ich listę prowadzi Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej, a jest dostępna w online pod adresem internetowym: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych -sporov-1/ /zaznam-subjektov-alternativneho-riesenia -spotriebitelskych-sporov-1

W przypadku sporów konsumenckich powstałych między sprzedającym a kupującym (konsumentem) właściwa będzie Słowacka Inspekcja Handlowa zgodnie z § 3 ust. 2 litera c) ustawy nr 391/2015 Zu, co nie pozostaje w sprzeczności z poprzednim zdaniem.

Konsument może złożyć propozycję w sposób określony w §12 ustawy nr 391/2015 Zu. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy podmiotu powołanego do alternatywnego rozstrzygania sporów ARS (rozwiązywanie sporów online), która jest dostępna online pod następującym adresem internetowym:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Konsument składa propozycję do odpowiedniego podmiotu ARS, co nie ma  wpływu na możliwość zwrócenia się do sądu.

Jeśli do alternatywnego rozwiązywania sporów właściwych jest kilka podmiotów ARS, konsument ma prawo wyboru, któremu z nich złożyć propozycję. Do postanowień umowy zobowiązujących konsumenta do zwrócenia się do wyznaczonego z góry podmiotu ARS powyższe się nie odnosi.

Wniosek musi zawierać

  • imię i nazwisko konsumenta, adres do doręczeń, adres elektroniczny i ewentualnie kontakt telefoniczny,
  • dokładną nazwę sprzedającego,
  • pełny i zrozumiały opis stanu faktycznego,
  • wskazanie, o co konsument występuje,
  • datę, w której konsument zwrócił się do sprzedającego z żądaniem zadośćuczynienia oraz informację, że próba rozwiązania sporu bezpośrednio ze sprzedającym nie powiodła się,
  • oświadczenie, że wniosek w tej samej sprawie nie został skierowany do innego podmiotu ARS oraz że w sprawie nie orzekał sąd lub arbitraż, nie została zawarta umowa o mediację ani też nie zostało w sprawie zakończone postępowanie alternatywnego rozstrzygnięcia sporu w sposób określony w § 20 ust. 1 litera a) do e)
  • dokumenty dotyczące przedmiotu sporu potwierdzające fakty przedstawione w wniosku.

Wniosek może zostać złożony w formie papierowej, elektronicznej lub ustnie do protokołu. W celu złożenia wniosku konsument może skorzystać z formularza, którego wzór znajduje się w załączniku nr 1 i który jest również dostępny na stronie internetowej Ministerstwa i dowolnego podmiotu ARS. Jeżeli wniosek nie zawiera powyższych informacji lub nie są do niego załączone dokumenty niezbędne do jego oceny, podmiot ARS niezwłocznie informuje konsumenta o brakach formalnych wniosku oraz o sposobie uzupełnienia niekompletnego lub niezrozumiałego wniosku i to w terminie, który nie może być krótszy niż 15 dni. Podmiot ARS poinformuje konsumenta także o konsekwencjach nieuzupełnienia wniosku w wyznaczonym terminie.

Z alternatywnych metod rozwiązywania sporów może skorzystać wyłącznie kupujący – konsument – ​​osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu.

Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy wyłącznie sporu między kupującym – konsumentem a sprzedającym, wynikałego lub związanego z umową konsumencką. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy wyłącznie umów zawartych na odległość. Alternatywne rozstrzyganie sporów nie dotyczy sporów, których obliczona wartość sporu nie przekracza 20 EUR. Alternatywne rozstrzyganie sporów przez organy ARS jest bezpłatne. Uprawniona osoba prawna może w swoich zasadach alternatywnego rozwiązywania sporów ustanowić, że jest uprawniona do obciążenia konsumenta opłatą za uruchomienie alternatywnego rozwiazywania sporu kwotą, którą opublikuje na swojej stronie internetowej. Podmiot ARS może żądać od konsumenta uiszczenia opłaty za wszczęcie alternatywnego rozstrzygania sporu do maksymalnej kwoty 5 EUR z VAT-em.

  1. POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „OWH”) regulują prawa i obowiązki sprzedającego i kupującego przy zakupie towarów i stanowią integralną część umowy kupna. W celu uniknięcia nieporozumień niniejsze OWH mają zastosowanie do dostawy towarów na terytorium Republiki Słowackiej i  Rzeczpospolitej Polskiej, zamówionych za pośrednictwem sklepu internetowego.

Wysyłając zamówienie elektroniczne kupujący potwierdza, że ​​zapoznał się z OWH oraz  wyraża bez jakichkolwiek zastrzeżeń zgodę na stosowanie OWH i ich postanowień do wszystkich umów kupna oraz wszelkich stosunków prawnych pomiędzy sprzedającym a kupującym, które powstały przy zawieraniu umowy kupna, reklamacji towaru i odstąpieniu od umowy kupna.

Niniejsze OWH obowiązują w brzmieniu podanym na stronie internetowej sprzedającego w dniu wysłania zamówienia elektronicznego, chyba że strony wyraźnie uzgodniły inaczej. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany OWH. Obowiązek pisemnego ogłoszenia zmian niniejszych OWH realizowany jest przez umieszczenie zaktualizowanych OWH na stronie internetowej sklepu internetowego prowadzącego sprzedaż.

Stosunki prawne między sprzedającym a kupującym, który jest konsumentem, które nie są wyraźnie uregulowane w niniejszych OWH reguluje Ustawa nr 102/2014 Zu. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość, Ustawa nr. 22/2004 o handlu elektronicznym oraz Ustawa nr 40/1964 zbiór ustaw (Zb) Kodeksu cywilnego.

Stosunki prawne pomiędzy sprzedającym i kupującym, który nie jest konsumentem, które nie są wyraźnie uregulowane w niniejszych OWH  regulują odpowiednie przepisy Ustawy nr 513/1991 Zb Kodeks handlowy.

Z dniem publikacji nowych OWH, poprzednie OWH przestają obowiązywać. Wszelkie zmiany niniejszych OWH wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie e-sklepu. Obowiązek pisemnego ogłoszenia zmiany OWH jest spełniony przez zamieszczenie zmian na stronie internetowej e-sklepu.

W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie niniejszych OWH jest lub stanie się nieważne, nieskuteczne i/lub niewykonalne, nie wpływa to na ważność, skuteczność i/lub wykonalność pozostałych postanowień niniejszych OWH, chyba że wyklucza to w rozumieniu obowiązujacych przepisów prawnych sam charakter tego postanowienia. Strony zobowiązują się niezwłocznie po stwierdzeniu, że którekolwiek z postanowień umowy kupna lub niniejszych OWH są nieważne, nieskuteczne i/lub niezwłocznie zastąpić przedmiotowe postanowienia nowym, ważnym postanowieniem, którego treść będzie w jak najszerszym zakresie spełniać cel początkowego postanowienia.

DespaD s.r.o.
inż. dr Darko Durica
właściciel

Niniejsze warunki wchodzą w zycie  z dniem 25.01.2021.